Volkswagen T-Cross
Heel gewoon gebleven
De meeste SUV's worden gekocht om het uiterlijk. Autofabrikanten doen er daarom alles aan om hun Sports Utility Vehicle de stoerste, modernste en sportiefste uitstraling te geven. Bij de Volkswagen T-Cross ligt dat anders. De T-Cross is weliswaar anders dan een doorsnee hatchback, maar doet er tegelijkertijd alles aan om zo gewoon en vertrouwd mogelijk te zijn. Nu is de T-Cross vernieuwd voor modeljaar 2024 met een nieuw uiterlijk, een nieuw interieur en modernere elektronica. Is de compacte SUV desondanks gewoon gebleven?
Bij de Volkswagen T-Cross draait alles om het vertrouwde. Ondanks een verjongingskuur is de T-Cross gewoon gebleven met traditionele benzinemotoren en bediening met fysieke knoppen. Goed weggedrag.
Plus
- alles gewoon en vertrouwd
- stoelen voor Europees postuur
- prima rijeigenschappen
Min
- duurder in aanschaf en gebruik dan een volledig elektrische auto
Conclusie
Weet de Volkswagen T-Cross zijn nuchtere karakter te behouden ondanks een verplichte verjongingskuur met heel veel elektronica? Zeker! Op het gebied van luxe en infotainment is de T-Cross bij de tijd, maar dit is absoluut geen rijdende computer geworden. De verplichte veiligheidsvoorzieningen geven de nodige speelruimte en zijn dankzij een zorgvuldig gekozen geluid minder opdringerig dan gewoonlijk. Het uiterlijk en de aankleding zijn zelfs beschaafder geworden, waarmee de T-Cross zich nog nadrukkelijker onderscheidt van de modepopjes en futuristische voertuigen van de concurrentie.
De motoren zijn niet gemoderniseerd sinds 2019. Dat kan als een zwak of een sterk punt worden gezien. De relatief hoge CO2-uitstoot en het relatief hoge verbruik zorgen ervoor dat de T-Cross duurder is in aanschaf en in gebruik dan een volledig elektrische auto (zeker wanneer wordt gekozen voor een luxe uitvoering). Tegelijkertijd bedient de T-Cross hiermee kopers die niet gediend zijn van nieuwe techniek en zich prettiger voelen bij het oude vertrouwde.
Na een week rijden met de T-Cross luidt de conclusie: alles aan deze auto deugt. Echter, omdat de T-Cross op geen enkele manier bijzonder of innovatief is, is er ook niets beter dan gemiddeld. De Volkswagen T-Cross is daarom vernieuwd voor modeljaar 2024 en toch vertrouwd als altijd.
Volkswagen T-Cross 195 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
18.088 km - 2023 € 27.595,- incl. BTW
20.222 km - 2021 € 23.440,-
41.662 km - 2022 € 21.950,- incl. BTW
41.708 km - 2022 € 21.950,- incl. BTW
24.620 km - 2023 € 23.950,-
104.202 km - 2019 € 22.950,- incl. BTW
32.196 km - 2020 € 20.450,-
51.619 km - 2020 € 22.750,-
44.758 km - 2021 € 30.950,-
24.561 km - 2022 € 29.950,-
94.306 km - 2021 € 24.500,- incl. BTW
82.148 km - 2022 € 22.450,- incl. BTW
49.042 km - 2022 € 24.950,- incl. BTW
25.037 km - 2023 € 27.950,- incl. BTW
27.862 km - 2023 € 30.950,- incl. BTW
27.697 km - 2023 € 26.950,- incl. BTW
30.988 km - 2020 € 20.450,- incl. BTW
37.605 km - 2019 € 23.940,-
51.503 km - 2021 € 23.940,- incl. BTW
36.286 km - 2020 € 22.950,- incl. BTW
17.203 km - 2023 € 27.750,- incl. BTW
50.723 km - 2022 € 21.450,-
44.680 km - 2020 € 19.950,-
114.829 km - 2020 € 19.950,-
21.130 km - 2021 € 26.945,- incl. BTW